Crea el teu compte
Accedeix
"La història no és factual en absolut, sinó una sèrie de judicis acceptats."
Geoffrey Barraclough
ARTICLES » 19-11-2021  |  CENSURA I LA MANIPULACIó
2353 lectures

Avui engega el 20è Simposi sobre la Història Censurada de Catalunya

Aquest vespre comença una nova edició del Simposi d'Arenys de Munt i continuarà durant tot el dissabte. Hi participaran uns 35 ponents. En Jordi Bilbeny en parla en aquesta entrevista radiofònica que li va fer N'Elena Cots a Ràdio Arenys de Munt.

- ELENA COTS.-: "Cada vegada que hi ha hagut un simposi i hem parlat amb tu hem vist que l'objectiu és anar descobrint cosetes que ens han anat amagant al llarg del temps".

- JORDI BILBENY.-:"Sí, la història és un constructe d'estat. Una cosa són els fets que passen i l'altra com els explica l'Estat. De vegades el que explica l'Estat té una certa relació amb el que ha passat. I això ho anem explicant de mica en mica a través de personatges la biografia dels quals ha estat gairebé del tot esborrada, a través de biografies distorsionades, etc. Cada vegada el ventall és més ample. Vam començar amb En Colom i ara tractem ja qualsevol tema o personatge que es pugui tractar. Tothom pot venir a explicar una troballa, ja sigui en una lectura, ja sigui en un museu, ja sigui fent una excursió en un monestir o en una casa particular, en un manuscrit... Tothom té el criteri de veure una cosa que tingui relleu i venir després a explicar-nos-la [...]".

Nota; passatge extret d'aquesta entrevista.








Autor: Ràdio Arenys de Munt




versió per imprimir

Comentaris publicats

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    37791 lectures
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    11a UNH - Presentació de la universitat
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Castella és Espanya? Espanya és i ha estat Castella? Els catalans érem espanyols? Massa sovint cometem l'error...[+]
    Una petita referència que en Joan Ventura troba en un llibre d'en Henry Kamen, li fa pensar que, efectivament,...[+]
    La façana de l'ajuntament d'Ulm ens aporta una prova més de l'existència i reconeixement de Catalunya com a...[+]
    Viu o mort al 1484? Aquest punt bloqueja molts investigadors, però En Jordi Bilbeny et dóna la clau per passar...[+]