Accediu  |  Registreu-vos-hi
"Quan al món apareix un geni, es pot identificar per aquest senyal: tots els necis es conjuren contra ell"
Johnathan Shift «Thoughs on various subjects, moral and diverting».
NOTICIES » 03-04-2006
7531

Conferència de Jordi Bilbeny "Miguel de Cervantes, català: raons d'una ocultació" a l'UB

Conferència d'en Jordi Bilbeny a la Universitat de Barcelona sobre la catalanitat de Miquel de Servent (o Miguel de Cervantes).

Conferència d'en Jordi Bilbeny a la Universitat de Barcelona sobre la catalanitat de Miquel de Servent (o Miguel de Cervantes).

Fins a mitjan segle XX els estudiosos no es van posar d'acord a fer l'escriptor Miguel de Cervantes natural d'Alcalà d'Henares. Però aquesta afirmació, tanmateix, contrasta amb el fet que ell mateix diu que és de Valladolid, de Madrid o de Còrdova. La biografia que, a paritr de la documentació, se li atribueix no concorda de cap manera amb la seva personalitat. Mentre que el Cervantes dels papers és un fill de pagesos, ramaders o d'un pobre metge de poble, sense cap estudi conegut i amb fills analfabets, el Cervantes que es desprèn de les informacions que ell mateix ens dóna en els seus escrits és un home cultíssim, d'estudis i coneixements múltipels i profunds, que abracen el camp de la nàutica, els autors clàssics, els filòsofs contemporanis, la terminologia jurídica, notarial i mercantil, la història, el món de la literatura i el militar i que té un pensament polític molt determinat. Ell mateix és un recaptador d'impostos reial i rep sempre el suport d'alts homes de la Cort. Què ha passat, doncs, amb la seva biografia? Hi ha intervingut la burocràcia censora? Tot indica que sí. Amb quina finalitat? Això és el que desvelaré a la conferència.

Per veure tots els videos (10) de la coferència punxeu al següent enllaç:

https://www.youtube.com/view_play_list?p=5DD92DF2E584552E




versió per imprimir

  1. FERRAN
    15-09-2019 00:48

    El mateix Cervantes afirma en el pròleg al lector de la 2a part del Quíxot: "de aquel que dicen que se engendró en Tordesillas y nació en Tarragona!"

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.

Aconseguits 3050€
de 12000€
Queden 28 dies

Més informació
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
37524
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
11a UNH - Presentació de la universitat
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Recuperem aquest article d'En Jordi Bilbeny, aparegut al 1994, que identifica com a "llegua catalana" la "llegua...[+]
Un intent de desfalsificació i restauració...[+]
La Biblioteca Nacional de la capital francesa conserva un exemplar complet del text del segle xv del qual es creia...[+]
Per l'Esteve Renom, hi podria haver hagut una relació directa entre En Servet i En Servent. Una relació ocultada...[+]