Accediu  |  Registreu-vos-hi
"..el que realment va passar és només una petita part de tot el que va passar.
Tot en la història segueix sent incert, els esdeveniments més grans, així com la menor incidència."
Goethe
NOTICIES » 01-05-2010
5532

Exitós inici dels sopars-tertúlia de l'INH

El passat dimarts 22 de setembre es va iniciar una nova temporada dels sopars mensuals organitzats per l'Institut Nova Història. La trobada es va dur a terme al Centre Comarcal Lleidatà i l'assistència va ser  nombrosa. De fet, per primera vegada es va superar el centenar de persones, cosa que marca un punt d'inflexió en la bona marxa de la Fundació.


L'INH va poder comptar amb la presència de Josep Manel Ximenis, regidor de la CUP d'Arenys de Munt, introductor al ple de la moció impulsada pel Moviment Arenyenc per l'Autodeterminació (MAPA) i una de les persones amb més ressò mediàtic arran de l'èxit sonat de la consulta del dia 13. Ximenis va explicar els detalls de la preparació i la realització de la consula i va respondre les preguntes que alguns dels assistents li van poder fer. Tant el sopar com les intervencions posteriors es van desenvolupar en un ambient de gran optimisme, ja que tot just feia una setmana i poc dels esdeveniments que encara ara cuegen en forma de consultes arreu del país.


Entre els assistents al sopar, a banda dels diversos investigadors de l'equip de Jordi Bilbeny i membres del Patronat, hi havia representat un amplíssim ventall de la societat: Enric Fontanals (Mostra d'Entitats dels Països Catalans), Víctor Cucurull (Acte de Sobirania), Isabel Martí (Sobirania i Justícia), Manel Oronich (exalcalde de Lleida) entre molts altres.


Per al proper sopar, previst per al 20 d'octubre, Jordi Bilbeny exposarà els motius que el porten a creure que també la coneguda obra La Celestina va ser escrita originàriament en català i posteriorment traduïda. Com en altres casos ja explicats, la destrucció dels originals i el control de la impremta hauria permès l'operació, que, lluny de ser un cas aïllat, posa en qüestió la totalitat de l'anomenat Siglo de Oro espanyol.




Redacció: Redacció INH




versió per imprimir

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.

    Aconseguits 3050€
    de 12000€
    Queden 28 dies

    Més informació
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    37525
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    11a UNH - Presentació de la universitat
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Si En Martin Behaim no va ser l’autor del primer globus terrestre occidental conservat, si no va ser un dels...[+]
    Podia ser que un nen, criat al camp, sense contacte amb cap centre de coneixement tècnic, fos un dels enginyers i...[+]
    En un viatge a Malta, en Pere Alzina es va adonar de la gran quantitat de noms catalans encara vius a l'illa, tant...[+]