Crea el teu compte
Accedeix
"Sense Història és impossible fer política."
Jules Michelet
NOTICIES » 29-05-2012
4704 lectures

L'Institut Nova Història al setmanari El Triangle

El setmanari El Triangle digital ha fet un esment a les recerques de l'Institut Nova Història avui dia 29 de juny del 2012.

De quin personatge històric insinua l'Institut Nova Història que era català?

Santa Teresa de Jesús! L'Institut Nova Història, que dirigeix Jordi Bilbeny, fa anys que defensa la catalanitat de Cristòfor Colom, un debat que resta obert. Però anant més enllà, aquesta entitat assegura també que molts dels grans noms de la cultura espanyola eren ben catalans. Insisteixen molt en el fet que Miguel de Cervantes era fill de la terra catalana, i que es deia Sirvent, i que el Quixot es va escriure en la llengua d'Ausiàs Marc, i que després fou objecte d'una gran manipulació per fer-lo passar per castellà. L'última sortida dels de Nova Història és la possible catalanitat de Santa Teresa. Bilbeny ho argumentarà en una conferència d'aquí a pocs dies.

Enllaç:
http://www.eltriangle.eu/cat/notices/2012/06/de_quin_personatge_historic_insinua




versió per imprimir

Comentaris publicats

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    37825 lectures
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    11a UNH - Presentació de la universitat
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Va tenir Castella els 8 milions d’habitants que ens diuen que va tenir, constituint així el motor i el nexe...[+]
    Dues cartes del rei Ferran a en Diego Valera, a la tardor del 1476, en què el monarca dóna ordres d'atacar...[+]
    A començament de febrer es va donar a conèixer als mitjans de comunicació el resultat de la restauració de la...[+]
    Quin protagonisme van tenir en el descobriment i quin paper hi va jugar Ferran II en el seu regnat? La intenció...[+]