Crea el teu compte
Accedeix
"La lluita contra la censura i la llibertat dexpressió són pròpies de països civilitzats. La resta ès la barbàrie."
Jordi Bilbeny
NOTICIES » 10-11-2015  |  CENSURA I LA MANIPULACIó
4460

La 2a Universitat Nova Història i el seguiment que en van fer els mitjans

En Daniel S. Bello ens comenta el ressó que va tenir la 2a Univeristat Nova Història, i ens fa un recopilatori dels articles que la premsa hi va dedicar.

Notícia de la 2a Universitat Nova Història al web del diari El Punt / Avui

De l'1 al 4 d'agost del 2015 va tenir lloc a Montblanc (Conca de Barberà) la 2a Universitat Nova Història. En total es varen programar 10 ponències a càrrec de destacats investigadors del nostre Institut, com són Jordi Bilbeny, Àlex Sendra, Albert Fortuny, Pep Comajuncosa, Ivan Giménez, Pere Alzina, Joanjo Albinyana, Paolo Pellegrino, Pep Mayolas i Manel Capdevila, acompanyades d'actes públics, taules rodones, cinefòrum cada vespre i un concert la nit del dissabte sobre "Cants de Trobadors i Pelegrins", realitzat per Olga Miracle, Soledat Sànchez i Daniel Buxeda.

La premsa catalana, espanyola i internacional es va fer resó de l'esdeveniment, malgrat que, una vegada més, cal lamentar que l'atenció que hi han prestat els mitjans catalans ha estat del tot insuficient, atesa la rellevància de l'acte. No ha estat així pel que fa a la premsa espanyola, on la notícia ha rebut una gran atenció, tot i que, com també ja és habitual, alguns mitjans s'han esforçat per menystenir i fer escarni de la tasca de la Universitat o per mirar de relacionar-la com fos amb l'actualitat del procés independentista. Amb tot, cal destacar el fet que la crònica que va aparèixer a «El Mundo», per posar un exemple, va ser la notícia més llegida del mitjà a tot l'estat espanyol durant dies i ja ha motivat centenars de comentaris dels seus lectors.

En tot cas, us compartim el llistat de mitjans amb un enllaç a les respectives fonts.

Daniel S. Bello


Premsa en català

Premsa es castellà

Premsa en altres idiomes

Agendes

Ràdio

Blogs



Redacció: Daniel S. Bello




versió per imprimir

  1. ops?
    13-11-2015 00:52

    Dudo mucho que lo hayas hecho por el humor. Me hace gracia que preguntes si tenemos presidente o conserje cuando el Estado español está desgobernado, o mejor dicho, es el cortijo de inútiles y fascistas. Pero bueno, así vais a seguir, mirando atónitos el proceso que.estamos intentando llevar a cabo, porque sois incapaces de comprenderlo, sumidos.en esa paranoia de la gran nación que creeis tener, que no se sostiene por ningún lado. Porque si se sostuviese esto no estaría pasando.

  2. ops?
    12-11-2015 21:35

    Y tú tienes ya neuronas o vas a seguir tirando de chistes de parvulario?

  3. Segrià
    11-11-2015 22:35

    Doncs sí, crec que hi ha un apunt que diu, referint-se a la lletra que envià Colom a Santàngel, "en catalán", no?

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
37984
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
11a UNH - Presentació de la universitat
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Podia ser que un nen, criat al camp, sense contacte amb cap centre de coneixement tècnic, fos un dels enginyers i...[+]
Es pot interpretar que el nom de Quixot vol dir Tòxic? En Bilbeny fa anys que ho defensa. Ara en Brauli...[+]
En Joan Calsapeu ens ofereix una ressenya del llibre d'En Pep Mayolas, La princesa a l’exili. Felipa de Coïmbra...[+]
Més enllà de tots els tòpics que s'han dit sobre Sant Jordi, ara en Jordi Bilbeny aprofundeix en les arrels...[+]
loading