Crea el teu compte
Accedeix
"La història és sempre una fantasia sense base científica, i quan es pretén aixecar un embull invulnerable i col·locar-hi a sobre una conseqüència, es corre el perill que una dada canviï i s'ensorri tota la carcassa històrica."
Pío Baroja (1872-1956)

Articles


ARTICLES » 22-06-2010

Sant Francesc a Barcelona


»

8607

Tots els estudiosos reconeixen que tota la cartografia mediterrània fins al segle XVI era feta per cosmògrafs catalans o italians i que no hi havia cartografia castellana.


»

19581
EDITORIAL » 26-05-2010

Coneixement i percepció


»

7666

»

17576
ARTICLES » 21-05-2010

Catalans, àlias genovesos

Es confirma, a nivell pràctic, la tesi que els catalans eren coneguts o confosos per «genovesos»


»

14079
NOTICIES » 18-05-2010

Properes cites de maig


»

4571

La lectura de l'article "Lleonard i la Casa Catalana d'Itàlia'" d'en Jordi Bilbeny ens dóna moltes pistes de qui es pot amagar a darrere d'en Lleonard. Jo crec que encara podem anar més lluny. Veiem-ho.


»

20186

Ignorar les fallades és condemnar-se a repetir-les. Elna no hauria estat assetjada ni massacrada si en Jaume II,no hagués traït la seva pròpia paraula.


»

12053
ARTICLES » 14-05-2010

Abraham Ortelius

Uns hipotètics orígens valencians per al cosmògraf Abraham Ortelius.


»

10610

Com és de tothom sabut, l'escut d'armes d'En Leonardo Da Vinci, era el mateix que el de la reialesa catalana: tres pals de gules en camper d'or. Així apareix ja, al 1746, a l'arbre genealògic de la família da Vinci, que trobem al manuscrit de la Genealogia e scritture della famiglia da Vinci, conservat a la Biblioteca dell'Accademia Nazionale dei Lincei e Corsiniana, de Roma. En Jordi Bilbeny aprofundeix sobre aquesta informació que tothom sembla haver passat per alt


»

25871
HO SABIES? » 01-05-2010

La Capella de Montserrat a Sevilla


»

15139

»

9501

»

14879
ARTICLES » 01-05-2010

La Bella Principessa

La pràcticament imperceptible empremta d'un dit en una cantonada. Aquest mínim detall, invisible fins ara, ha permès atribuir un quadre que es pensava que era obra d'un artista alemany del segle XIX al geni del Renaixement Leonardo da Vinci.


»

6147

»

19016

Un intent de desfalsificació i restauració biogràfica


»

24203
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
37833
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
En Felip Rodríguez ha trobat un text que explicita de forma incontestable que el famós pintor de l'alt...[+]
Va poder viure 92 anys En Cristòfor Colom? Va poder creuar l’Atlàntic en el seu primer viatge als 78? Un marí...[+]
L’historiador aragonès Jerónimo Çurita ja va certificar que l’anomenada Franja de Ponent formava part...[+]