OPINIó » 22-03-2016  |  CENSURA I LA MANIPULACIó
3328

L'Institut Nova Història

En Joan Cassola trenca una llança en defensa de la feina feta per l'Institut Nova Història.

En Joan Cassola al 14è Simposi de la Descoberta d'Amèrica, parlant de les idees polítiques del Pare Cases.

L'INH es dedica a investigar la veritat sobre la decadència catalana durant l'entrada europea a l'edat moderna, sobre la qual cada vegada hi ha menys dubtes que no va ser tal. L'INH existeix des dels anys noranta i des que el conec no he sentit ni vist mai cap desconsideració ni a ningú ni a res, tot i ser més de mig centenar de persones que hi col·laboren lliurement i desinteressada.  En canvi, el contrari és el pa de cada dia, des de totes bandes, totes emprant el mateix dibuix: la burla, la mofa, l'insult, i el més important, sense cap mena d'argument amb el mínim rigor filosòfic i intel·lectual. Ni el benefici del dubte.

El coneixement no avança sense prendre riscos, que ho són el qüestionar les bases, en aquest cas històriques oficials. I com que sense memòria no hi ha res, espero que per molts anys continuïn oferint els seus treballs i conclusions a la llum pública. Les coses clares.

Joan Cassola Coenders

Carta publicada a El Punt / Avui el 9 de març del 2016 en resposta a l'article del mateix diari «Nova ficció» d'en Manuel Castaño, del 2 de març.



Autor: Joan Cassola Coenders

Publicat a www.inh.cat - Institut Nova Història